Indiferent de industria in care activezi, de produsele sau serviciile pe care le comercializezi, tendintele din mediul online si digital marketing nu trebuie ignorate.

Pana nu de mult, afacerile pentru o prezenta buna in online aveau nevoie de un site, o pagina de Facebook si era mai mult decat suficient. Mediul online evolueaza, la fel si canalele de promovare si tehnicile folosite de catre o agentie de marketing online care se respecta.

Citeste in continuare si descopera top 7 tendinte ale marketingului digital in 2020.


1. Facebook se afla pe o panta descendenta

Facebookul nu mai este epicentrul Social Media asa cum se intampla pana nu de mult. Diverse masuri interne ale platformei, precum scaderea la minim a reach-ului organic al paginilor, scandalul din 2018 privind incalcarea datelor utilizatorilor, dar si evolutia altor platforme precum Instagram sau TikTok au adus un nor mare de praf asupra retelei de socializarii facebook si a numarului de utilizatori activi zilnic pe aceasta.


Iti doresti campanii de marketing de succes? Trebuie sa te uiti atat la prezent, cat si in perspective.

Numarul de utilizatori tineri de pe Facebook scade dramatic inclusiv in Romania.


Mai este promovare Facebook de actualitate? Cu siguranta da, mai ales in Romania, unde lumea nu este la fel de frustrata ca gigantul din Sillicon Valley le-ar fi incalcat drepturile si libertatile.


Care sunt perspectivele? Instagram cu siguranta necesita toata atentia chiar si in prezent. TikTok-ul numit si steaua in ascensiune a Social Media a urmat o ascensiune uriasa de la lansare pana in prezent. Desi predominata de public tanar si foarte tanar, pe termen mediu s-ar putea sa pierzi startul comunicarii cu acest public migrat de mult pe o alta retea sociala.


2. Instagram pentru tineri si Facebook pentru cei in varsta?

Odata cu cresterea numarului de utilizatori ai platformei Instagram, peste 1 miliard, tot mai multi tineri (sub 30 de ani) au inceput sa petreaca mai mult timp pe Instagram si tot mai putin pe Facebook.


Trebuie sa te promovezi pe Instagram sau sa optezi pentru promovare pe Facebook? Depinde de produsele si serviciile pe care le oferi si de profilul clientului tau. Sunt ele adresate (si) persoanelor sub 30 de ani? Cu siguranta da, publicul tau a parasit in mare masura Facebookul si isi petrece timpul pe Instagram New Feed, Instagram Stories, Instagram Messages si cea mai noua functionalitate de succes Instagram Video (IG TV).


3. Chatbots vor prelua si automatiza relatia cu clientii

Ce este un Chatbot? O solutie software care interactioneaza cu potentialii tai clienti raspunzandu-le la cele mai frecvente intrebari. Folosindu-va de aceasta unealta la maxim, puteti chiar sa-i trasati unui chatbot un proces de vanzare de la A la Z.


Pentru a putea face asta trebuie sa-ti intelegi foarte bine produsele, dar mai ales sa-ti cunosti foarte bine potentialii clienti. Ce vor ei? Ce nelamuriri pot avea? Ce intrebari au? Legate de garantie, livrare, specificitati tehnice ale produselor sau serviciilor. Ramane sa le descoperi singur fiind mult mai atent la ei si chiar intrebandu-i.


4. Promovarea Video nu mai este optionala

Citesti de mult timp despre importanta si viitorul luminos al platformelor video si al continutului video in publicitate? Viitorul este prezent. Materialele video in 2020 sunt o unealta extrem de puternica de promovare, cu un impact urias in orice industrie.


Intr-un prezent dominat de o nebunie frumoasa a conectivitatii si a telefoanelor mobile, oamenii consuma continut video despre orice mai mult ca niciodata.


Inca vor exista sceptici care vor spune, ca cine se uita pe youtube nu va cumpara de la el. Dar iata ce spun statisticile:

  • 70% dintre consumatori au dat share unui material video care continea o reclama
  • 52% dintre acestia au afirmat ca uitandu-se la materiale video le creste increderea in brand si ii aduc mai aproape de decizia de cumparare
  • 72% dintre afacerile care au apelat la aceasta metoda de promovare afirma ca promovarea video le-a crescut rata de conversie


5. Continutul extrem de bun inca conteaza

Content marketingul continua sa fie o componenta esentiala a marketingului online si a procesului de optimizare seo eficient. Google.ro s-a aliniat tot mai mult lui Google.com si intelege tot mai bine semantica cuvintelor, familia lexicala si campul lexical al acestora.


Calitatea continutul va continua sa primeze in algoritmii de cautare si serviciile de optimizare (SEO) ar trebui sa se ghideze tot mai mult in jurul continutului, intentiei utilizatorilor in cautari si a experientei pe care acestia o au odata ajunsi intr-una din paginile site-ului tau.


Ce trebuie sa faci? Sa-ti adaptezi continutul planului de cuvinte cheie, sa-l imbunatatesti, sa urmaresti cum acesta evolueaza in cautari si nu in ultimul rand sa urmaresti cu atentie interactiunea utilizatorilor cu paginile de destinatie.


6. Email Marketingul devine mult mai personalizat

Email marketingul si campaniile de newsletter continua sa fie un canal de promovare cu cea mai mare rata de conversie si multe vanzari, cand este facut ca la carte.


Desi pentru unii emailul poate parea o unealta invechita, acesta este si va fi folosit in diverse scopuri: personal, comercial, industrial, legal, stiintific si academic.


Asadar, email marketingul evolueaza. Nu mai este suficient sa creezi o serie de newsletter anoste si generice. Trebuie sa te axezi pe o combinatie intre mesaje automate si personalizate in functie de istoricul fiecarui client.


7. Aplicatiile de mesaje trec la urmatorul nivel

Aplicatiile de mesaje din social media nu mai sunt folosite doar pentru a pastra legatura cu prieteni sau familie, in scop personal.


Afacerile din toate industriile trebuie sa abordeze comunicare directa cu potentialii clienti prin aplicatii precum Facebook Messenger sau WhatsApp.


De unde provin oportunitatile aduse de aceste platforme?

  • 1,3 miliarde de utilizatori folosesc lunar Facebook Messenger, care trimit 10 miliarde de mesaje in fiecare luna
  • WhatsApp este deloc mai prejos. Cu 1,6 miliarde de utilizatori activi in platforma, care trimit 55 de miliarde de mesaje in fiecare zi

Se estimeaza ca in urmatorii 5-7 ani aplicatiile de mesaje sa fie canalul de promovare numarul unu la nivel mondial.



Tu in ce directie vrei sa mergi cu promovarea afacerii tale?

Lasa-te inspirat de studiile de caz pentru diverse afaceri ca a ta!

Claudiu,SEO Senior
Claudiu
SEO Senior