Ce este Google Ads?


Google Ads este, dupa cum probabil ai intuit din denumire, o platforma de advertising online oferita de Google.


Aceasta platforma iti permite sa-ti creezi reclame si sa le afisezi in fata persoanelor interesate de produsele si serviciile tale. Cu siguranta te-ai intalnit pana acum cu aceste reclame, dar nu stiai ca sunt generate cu ajutorul platformei Google Ads.


De ce ai folosi Google Ads?


  • Ajungi exact la persoanele care sunt interesate direct de serviciile sau produsele tale
  • Atragi mai multi utilizatori pe site-ul tau, vinzi mai mult, primesti mai multe contacte
  • Ai controlul total al bugetului de marketing in fiecare luna, stii cat investesti si cat castigi


Cand merita sa investesti in Google Ads?


  • Esti proprietarul unui magazin online si vrei sa vinzi mai mult, sa devii mai vizibil in piata si sa castigi tot mai mult din cota de piata a concurentilor?
  • Detii un site care prezinta serviciile pe care tu le oferi intr-o locatie fizica sau online si nu te-ar deranja sa ai mai mult prospecti si potentiali clienti care sa te contacteze?
  • Ai un site tip catalog online, nu vinzi online, dar ti-ar placea ca tot mai multa lume sa descopere solutiile pe care tu le oferi?


Asadar, iata 10 motive pentru care merita sa investesti in Google Ads:


1. Numarul urias de utilizatori ai Google

In zilele noastre, de fiecare data cand nu gasim raspunsul la o intrebare, o cauta pe Google. La fel se intampla si cand suntem in cautarea unor produse sau servicii, fie in proximitatea locuintei noastre, fie magazine online in acord cu nevoile noastre de cumparare.


2. Posibilitatea de a targheta in detaliu audienta

Cui i se afiseaza aceste reclame te vei intreba? Exact persoanelor care sunt interesate de serviciile sau produsele tale. Fie ca vor cauta un serviciu “stomatolog bun Iasi” sau produse “rochii de ocazie” tu iti vei putea afisa reclamele acestor persoane interesate de serviciile tale. Se poate intampla ca acestia sa nu cumpere din prima vizita pe site. Aici intervin reclamele de retargheting. Cu siguranta ai intrat pe diverse site-uri in cautarea unor produse, iar ulterior sa vezi reclame cu produsele vizualizate peste tot pe internet.


3. Intentia utilizatorilor

Cea mai mare diferenta intre Google Ads si alte platforme de afisare a reclamelor este data de intentia utilizatorilor. Ce inseamna asta? De exemplu, pe facebook nimeni nu este direct interesat sa vada reclame. Ei sunt interesati mai mult de poze cu pisici, destinatii de vacanta si update-urile prietenilor decat de masina ta de gaurit. Corect? Corect. Afla mai multe despre promovarea pe facebook, cand si cum este eficienta.


In momentul in care acestia efectueaza o cautare pe Google “masina de gaurit si insurubat cu acumulator” deja stiu ce cauta, iar intentia de cumparare este evidenta. De la aceasta simpla cautare pe Google pana la achizitie e doar un pas.


4. Ai controlul complet al campaniilor de reclame

Google Ads aduce o multime de beneficii in ceea ce priveste controlul eficient al campaniilor tale de promovare. Vrei ca o campanie sa functioneze doar de la 9 la 17, poate doar in weekend sau poate ai o saptamana de reduceri? Toate acestea pot fi setate in platforma Google Ads.


5. Bugetele sunt tot timpul sub control

Cat iti cheltuieste fiecare campanie de promovare, cat din buget a fost consumat pentru o cautare specifica? Totul este sub control. Ai informatii clare despre cati oameni ti-au accesat site-ul, cu ce buget investit si ce actiuni au efectuate acestia pe site. Au cumparat mai mult, mai putin sau doar s-au uitat? Astfel descoperi campaniile de promovare eficiente si iti optimizezi bugetele si ROI-ul (Return on Investment).


6. Obtii rezultate mai rapide decat cu SEO

Despre optimizare SEO probabil ai mai auzit. Daca nu, acest proces este menit sa iti optimizeze site-ul astfel incat sa apari intre primele rezultate din Google. Marele dezavantaj al sau este ca dureaza mai multe luni pana sa vezi primele rezultate. Cu Google Ads apari in top 4 rezultate din Google a doua zi, declasand toate celelalte rezultate organice (SEO).


7. Construiesti brand awareness

Ce este brand awareness? Un termen de marketing menit sa descrie gradul prin care potentialii clienti iti recunosc site-ul, afacerea sau afacerea dupa numele sau.
Cati dintre potentialii tai clienti stiu ca site-ultau.ro comercializeaza bijuterii sau accesorii pentru telefoane? Ti-ar placea sa stie si sa faca aceasta asociere? Trebuie sa investesti in campanii de brand awareness, iar platforma Google Ads este extrem de eficienta si la acest capitol.


8. Iti poti maximiza investitia

Platforma Google Ads pune la dispozitie numeroase metode de investire a bugetului de promovare in functie de nevoile tale specifice. Vrei trafic pe site? Vrei ca reclamele tale sa se afiseze in fata cat mai multor persoane? Sau poate iti doresti sa te axezi pe conversii si vanzari?


Oricare ar fi strategia de promovare potrivita pentru tine, cu Google Ads ai solutii potrivite.


Pare complicat? Multi termeni noi si multa munca pe care ar trebui sa o faci? Sa creezi o reclama banala pe Google Ads nu este chiar atat de greu. In schimb, sa creezi reclame si campanii Google Ads eficiente in jurul unei strategii bine gandite si cu ajutorul unui buget optim este o stiinta.


Dar nu trebuie sa iti bati capul cu asta, nici sa cauti sa angajezi un specialist in domeniu cu 2-3k de euro. Exista solutii de externalizare a unor servicii din cadrul companiei tale. Asa cum faci deja cu contabilitatea, o poti face si cu marketing online sau promovarea cu Google Ads.


Contacteaza-ne si te ajutam cu o oferta personalizata nevoilor si bugetului tau.

Claudiu,SEO Senior
Claudiu
SEO Senior