1. Copywrite inteligent în reclame


În anul 2021 trebuie să fii mai atent ca niciodată la mesajele din reclamele tale. Nu mai este suficient să scrii un text, primul care îți vine în minte și să pornești o reclamă.


Adaptează mesajele tale fiecărui segment din audiența ta și adresează-te corespunzător. Ține cont de fiecare etapă din procesul de achiziție în care se află persoană căreia i te adresezi și stadiul audienței targhetate.


2. Customer journey & UX assets


Acordă o atenție mai mare întregului procesul prin care un client trece. De la prima interacțiune cu site-ul tău sau cu o reclamă, până la factorii care l-au ajutat să ia decizia de cumpărare.


Elemente de UX (User Experience) nu mai trebuie să fie ignorate pentru că utilizatorii devin tot mai puțin toleranți cu site-urile care nu le ușurează procesul de informare sau cumpărare: se încarcă greu, nu oferă toate informațiile relevante in landing-page-uri, răspunsuri la toate potențialele întrebări, formulare de checkout complexe și complicate, etc.


3. Automatizări


Cele mai multe automatizări au apărut în marketingul online în urmă cu câțiva ani, iar 2020 a fost anul care le-a pus și mai mult în valoare, datorită fluxului mare de migrări ale businessurilor în online.


Automatizările salvează timp și ajută la centralizarea datelor, fie că vorbim pe partea de site: abonare, urmărirea statusului unei comenzi și livrarea emailurilor sau fie că vorbim de campanii PPC, campanii de Newsletter sau monitorizare a campaniilor de optimizare SEO.


4. Noi oportunități prin Instagram


Știi deja cât este de important să îți menții audiență activă prin postări targhetate, comunicare prietenoasă și reclame bine optimizate. Începând cu anul 2021 va trebui să pui mai mult preț pe postările și reclamele ce ating publicul tânăr (<35 de ani) ce își petrece majoritatea timpului pe Instagram.


Folosește mesaje smart, reclame eye-catchy și explorează posibilitatea viralizării, la nivelul audienței sau dincolo de ea, a oricărei postări sau reclame pe Instagram, special gândite pentru acest canal de promovare.


5. Targhetare smart cu o mai mare atenție la factorii emoționali


Folosește cu încredere unul sau mai mulți factori emoționali în reclamele tale. Este demonstrat științific că atât shoppingul online, cât și cel offline, rareori are legătură cu o decizie logică, bine calculată, pentru că adesea suntem influențați de numeroși factori emoționali, precum: frică, vină, încrederea de sine, satisfacția imediată, timpul și lista poate continua.


De exemplu, dacă soluțiile tale asigura locuințele și birourile împotriva spargerilor, apelează la frică potențialilor clienți de a fi și ei în situația pe care soluțiile tale o previn. Situația este la fel și în cazul unor banale plase de țânțari și insecte.


Orice produs sau serviciu atinge o serie de factori emoționali, folosește-i în promovare și comunicare.


6. Testarea anunțurilor, ieșim din zona de confort


Testarea anunțurilor sau A/B testing. În zona de marketing online, pe orice canal de promovare poți testa de la texte, la materiale vizuale, audiențe și lista poate continua. Nu porni o reclamă doar că să uiți de ea și să bifezi încă un task pe to do list-ul tău.


Testează, monitorizează și îmbunătățește încontinuu. Fii creativ! Urmărește KPIs.


7. Mobile Experience


Nu te-ai plictisit de câte ori ai auzit că este important să îți monitorizezi și să îmbunătățești experiența pe dispozitivele mobile? De ani buni potențialii tăi clienți se îndreaptă într-un număr tot mai mare spre telefoanele mobile.


Tu când ți-ai verificat ultima dată site-ul să vezi ce experiență le oferi potențialilor tăi clienți?


8. Nu uita de fidelizarea clienților


O greșeală majoră a amatorilor în marketingul online este căutarea în continuu de prospecți noi. Astfel sunt ignorate din campaniile PPC și alte modalități de promovare, persoanele care și-au acordat încrederea brandului tău, clienții. Aceștia sunt pregătiți să cumpere de la tine din nou, la un interval de timp pe care va trebui să-l determini.


Nu uita de ei, au o rată de conversie mult mai bună decât audiența rece după care alergi zilnic.


9. Atenție la imaginea de ansamblu


Imaginea de ansamblu a promovării tale în mediul online dar și a mesajelor transmise este vitală. Toate acestea trebuie atent integrate într-o strategie de promovare online în 2021.


Într-o lume care îmbină creativitatea cu datele, procentele și graficele, este vital să menții o imagine de ansamblu, să știi unde să plusezi și unde să rămâi ponderat, atât în comunicare, cât și în împărțirea bugetelor sau prioritizarea celor mai importante canale de marketing online.


10. Imagini și Video în SEO 2021


Conținutul vizual (imagini, materiale video, 360 view, infografice, gif-uri, etc.) crează un engagement fantastic, atât în rețelele de socializare, cât și în paginile site-ului tău sau pe platforme dedicate precum YouTube.


Indiferent că ai un business de servicii sau un magazin online, asigură-te în primul rând că ai imagini calitative și descriptive, 360 view al produselor, materiale video de prezentare, infografice și lista poate continua.


Distribuie-le inteligent în rețelele de socializare și includele în strategia de optimizare SEO pentru că și Google le vede și le returnează în tot mai multe rezultate ale căutărilor potențialilor tăi clienți.

Claudiu,SEO Senior
Claudiu
SEO Senior