La finalul anului 2020, mai exact pe 16 septembrie 2020, Apple lansează iOS 14. Noul sistem de operare vine cu o serie importantă de restricții împotriva trackingului utilizatorilor de iPhone-uri. Ce se va întâmplă cu reclamelele pe Facebook și Instagram în acest context? Este sfârșitul reclamelor pe facebook așa cum îl știm? Primele soluții și măsuri pentru a combate pierderile financiare.


Cum sunt afectați utilizatorii de iPhone-uri cu iOS 14 de noul update?


Utilizatorilor de iOS 14 nu le va mai putea fi urmărit comportamentul peste tot pe internet de către Facebook, înafara platformei. Ce presupune acest lucru în mod concret? Să presupunem că ești un căutarea unui rucsac de firmă, dar în același timp te interesezi și de lenjerii de pat noi.


Până la iOS 14, Facebook putea să îți livreze reclame în acord cu nevoile tale de moment pentru că îți cunoștea interesele. Știa că ai petrecut mai mult timp pe diverse site-uri în căutarea unui produs specific, o rochie, un telefon sau că ești activ interesat de călătorii, vizitând site-uri tematice. Astfel, reclamele pe care le vedeai pe facebook erau de la advertiseri care promovau servicii și produse din aria ta de interes.


Începând cu iOS 14, Apple pune restricții la toate aceste capitole. Se presupune că această setare de securitate va veni by default setată ON, pe toate dispozitivele care urmează să primească update-ul (de la iPhone 6s până la cele mai noi modele).


Tim Cook, directorul general de la Apple, afirmă într-o postare de pe twitter, că utilizatorii iOS 14 vor fi întrebați dacă permit fiecărei aplicații în parte să le urmărească activitatea în aplicații și pe site-uri deținute de alte companii. Câți vor permite aceste tracking? Rămâne de văzut.




Cum sunt afectate afacerile online de iOS 14?


Afacerile online care se promovează activ prin campanii de publicitate pe Facebook vor fi parțial afectate de această schimbare. Cota de piață a dispozitivelor mobile iOS în România este de aproximativ 19,53%. În funcție de domeniul tău de activitate, de publicul țintă și de avatarul clientului vei putea targheta mai greu prin reclame între 5% și 25% din potențialii și actualii tăi clienți.


Care sunt reclamele afecatate de update-ul Apple?


Magazinele online vor avea în primul rând de suferit în urmă acestui update al iOS 14.


Campaniile specifice mediului ecommerce care utilizează obiectivul conversii, dar și cele care retargheteaza dinamic vor fi printre cele mai afectate.


Cum se întâmplau lucrurile până în prezent?


Aveai posibilitatea să setezi o campanie de promovare pentru magazinul tău cu obiectivul conversii (vânzări) și o campanie de retarghetare (afișarea în reclame a produselor vizualizate pe site) care funcționau împreună excelent pentru că Facebook avea informații pentru cea de a două de la prima.


Astfel, Facebook putea să îți raporteze că din campania ta cu 500 de lei buget de promovare, ai obținut 18 vânzări, iar alte 250 de persoane au fost interesate de produsele tale și pot fi retarghetate. Adică, li se vor afișa reclame dinamice cu produsele pe ale căror pagini au petrecut mai mult timp.


După iOS 14, din bugetul alocat de 500 de lei, nu vei mai avea nici o informație despre vânzări, adică vor fi raportate 0 vânzări direct in Facebook, chiar dacă au existat și nu vei mai avea posibilitatea să reafișezi produsele de interes potențialilor clienți.


Campanii și informații direct alterate / afectate:


  • Campanii de conversii
  • Campanii de retarghetare
  • Raportarea rezultatelor


Mai multe despre cum va afecta iOS 14 reclamele pe Facebook găsești aici.


Aici vei găsi câteva date tehnice care te pregătesc cum să îți ajustezi Facebook Pixel pentru utilizatorii de iOS 14.


Este chiar un dezastru?


Ei bine, nu, nu este. Într-adevăr posibilitățile multiple de care dispuneam la anumite conturi vor fi mai limitate pentru utilizatorii de iPhone cu iOS 14, dar actualizări similare în marketingul online au venit de-a lungul timpului și din partea: Google, Uniunii Europene, Browserelor de internet și lista poate continuă.


La fel că în business, scopul final este să cauți soluții și alternative, nu să stai și să te lamentezi de situația creată de terțe părți, imposibil de influențat.


Practic, există o mulțime de alternative pe care noi, la Devoratorii de Marketing, am început deja să le implementăm pentru clienții noștrii. Va necesita eforturi mai mari? Cu siguranță. Vom avea campanii care ne dau rezultate la prima vedere eronate? Sigur că da. Va fi mai greu să transformăm utilizatorii de iPhone-uri cu iOS 14 în clienți ai clienților noștri? Este o provocare. Și nouă ne plac provocările.


Dacă încă îți faci campaniile pe cont propriu, îți las mai jos câteva sugestii pentru rezolvarea situației actuale.


Iată sugestiile:


  • Adaptează trackingul prin Facebook Pixel și folosește unelte alternative
  • Adaptează campaniile și comunicarea în funcție de dispozitivele clienților
  • Testează și mai mult campaniile, măsoară și interpretează rezultatele
  • Crează o conexiune mai bună client – agenție
  • Diversifică canalele de promovare și beneficiază de eficiența mai multor canale conectate (Facebook Ads + Google Ads + SEO)
Claudiu,SEO Senior
Claudiu
SEO Senior