Google Web și aplicația au ieșit în cele din urmă din versiunea beta și au renăscut ca Google Analytics 4. Google Analytics 4 (GA4) este cea mai recentă iterație a Google Analytics și diferă în mod fundamental de Universal Analytics, serviciu web utilizat în prezent de majoritatea site-urilor. Google Analytics 4 (GA4) este noua soluție standard, oferită de Google Analytics pentru oricine are un site web și / sau o aplicație.


Pentru a înțelege mai bine modul în care diferă Google Analytics 4 (GA4) în comparație cu celelalte sevicii oferite de către Google Analytics, și inclusiv cele 4 avantaje cheie ale acestuia, vă oferim o prezentare generală a modului în care funcționează noul serviciul web. În rândurile de mai jos veți afla cum se poate adapta afacerea dumneavoastră, astfel încât să beneficiați în totalitate de pe urma utilizării Google Analytics 4 (GA4).



1. Aveți acces la mai multe informații cu privire la experiența virtuală a utilizatorului


Google Analytics propune într-adevăr o schimbare, și nu doar în modul în care își structurează rapoartele în interfața cu utilizatorul. Schimbarea s-a realizat în mod integral pornind de la structura sistemului. Serviciul nu se mai centrează pe măsurători, care sunt ușor fragmentate de către dispozitiv sau platformă , precum sesiunile (sessions), ci pune accentul pe utilizator și interacțiunile acestuia, captate la momentul de față doar ca evenimente (events).

De ce propune Google această schimbare?


Noul model de date axat pe evenimente, oferă posibilitatea de a utiliza acum un singur set de valori și dimensiuni pentru a privi atât datele web, cât și datele aplicațiilor. Acest lucru rezultă în coeziunea datelor web și ale aplicațiilor, folosind noul serviciu de streaming de date. De exemplu, un utilizator poate găsi un brand pe dispozitivul său mobil, poate revizui același site pe desktop, iar mai apoi poate să descarce produsele oferite și să cumpere prin aplicația de comerț a companiei, în mod electronic. Google Analytics 4 oferă analiștilor instrumentele necesare pentru a monitoriza și a îmbogăți experiența de shopping a utilizatorului.

Rețineți că, deși acest servicu are o capacitate uriașă de operare, pentru a beneficia la maximum de ceea ce oferă Google Analytics 4 (GA4), veți avea nevoie de așa numiții developers, pentru a crea și captura un ID de utilizator personalizat, în aplicația și experiența web, oferită de către compania dumneavoastră.

2. Instrumentele de analiză se centrează pe implicarea utilizatorului


Interfața utilizatorului este redată într-un mod mult mai clar și concret

Pe lângă capacitatea de a colecta și a comasa mai multe date, Google face ca cercetarea rapoartelor centrate pe utilizatori, să fie realizată într-un mod aproape intuitiv, de către marketeri și analiști. Acest lucru devine posibil prin alinierea secțiunilor din meniul de rapoarte cu experiența utilizatorului.

Au dispărut meniurile Audiență (Audience), Achiziție (Acquisition), Comportament (Behaviour), și Conversie (Conversion). Acestea sunt comasate într-o nouă secțiune Ciclul de viață (Lifecycle), care împarte analiza în Achiziție, Angajare, Generare de bani și Retenție. Această nouă clasificare se pretează la experiența și la obiectivele tipice ale comercianților. Acum există o secțiune separată, Utilizator (User) care se focusează pe datele demografice și technologia utilizatorilor.

Noi valori predictive


Google Analytics 4 ne-a oferit valori și dimensiuni noi, cu o capacitate de operare mai intensă, și centrată pe comportamentul utilizatorului. Serviciul folosește AI pentru a prezice acțiunile și valoarea clienților. În momentul de față acestea includ Rata de rotație (Churn Rate) și probabilitatea de cumpărare, însă multe alte date se află în proces de lucru.

Pentru a utiliza aceste valori va trebui să vă asigurați că evenimentele relevante sunt instalate și configurate în GA4. Perioada de instalare GA4 durează cel puțin 28 de zile, timp în care aceste modele sunt procesate în mod adecvat. Totodată, este nevoie de cel puțin 1000 de exemple pozitive și 1000 negative pentru ca modelele să furnizeze predicții.

Odată ce datele încep să curgă, puteți accesa valori predictive prin noul Generator de audiențe (Audience builder) și Centru de analiză (Analysis Hub). Toate acestea vor fi discutate într-un mod detaliat într-o altă postare.

Indicatori de implicare cu o capacitate mult mai ridicată


Din fericire, Google a eliminat Rata de respingere (Bounce Rate). Pentru mine, acest lucru reprezintă o veste minunată, întrucât întotdeauna a existat un indice incomplet, ceea ce blochează generarea unei cantități mari de informații. Ken Williams a scris o postare excelentă pe tema procentului de utilizatori, care imediat după vizualizarea paginii de pornire a unui site web, navighează pe un alt site. După cum menționează Ken, Google oferă acum o serie de valori detaliate privind implicarea utilizatorilor, care sunt cu mult superioare Ratei de Respingere (Bounce Rate).

Aceste noi valori, referitoare la implicarea utilizatorului, combinate cu noile scroll-uri, videoclipuri, click-uri de ieșire și descărcarea fișierelor preconfigurate, oferă comercianților o impresie clară asupra conținutului paginii web sau prezice gradul de implicare a utilizatorilor. În cazul în care doriți să urmăriți indici similari utilizând iterațiile anterioare ale Google Analytics, este nevoie de multă codificare personalizată. Din fericire acest lucru este mult mai accesibil, devenind standard în GA4.

Instrumente de analiză mult mai avansate


Google oferă analiștilor instrumente care examinează în detaliu experiența utilizatorilor în realizarea interogării de date și obținerea informațiilor. Multe dintre aceste instrumente, precum metoda Segment Overlap, Path analysis sau Funnel analysis (care permite înțelegerea pașilor necesari în obținerea unui rezultat, și indică câți utilizatori sunt implicați la fiecare pas) puteau fi găsite anterior numai în GA360. Dacă utilizați în prezent BigQuery sau GA4, toate acestea sunt integrate gratuit.

Fiecare dintre aceste noi capacități vor fi prezentate într-un mod detaliat în articolele viitoare, însă sper că v-ați format deja o idee generală cu privire la modul în care posibilitatea de a combina mai multe dimensiuni, valori, filtre, segmente și comparații într-un singur tabel (inclusiv noile valori predictive), oferă comercianților și analiștilor noi instrumente de analiză pentru a deduce comportamentul consumatorului.

3. Creați segmente de public cheie pentru campaniile dvs. publicitare


ROI îmbunătățit pentru cheltuielile de marketing


Noile măsuri împuternicite, instrumentele de analiză cu o capacitate de examinare avansată și integrările cheie, rezultă în audiențe cheie pentru campaniile de marketing.

Permiteți-mi să vă dau un exemplu.

Imaginați-vă că investiți într-o campanie publicitară pentru a fi difuzată atât pe dispozitive mobile cât și pe desktop, aplicații sau alte platforme web. Un utilizator intră pe site-ul dvs. printr-un browser de pe un dispozitiv mobil și completează un formular de contact. Mai apoi acesta accesează din nou campania dumneavoastră publicitară de pe desktop, folosind un alt browser, și adaugă ceva în coșul de cumpărături. În cele din urmă cumpără folosind aplicația dvs. pentru Android sau Ios.

Până aici, ar fi o provocare să reduceți cheltuielile publicitare care survin din nevoia de a oferi publicului o experiență comercială cât mai complexă, în ceea ce privește raportul cu firma dumneavoastră, operând cu o versiune anterioară a Google Analytics. Pe lângă toate acestea, ar fi un chin să comasați diverse dispozitive pentru a reduce experiența multiplă la o singură platformă. Nici un brand nu dorește afișarea unor anunțuri pe desktopul unui client, îndemnându-l să-și cumpere un produs, pe care și l-a cumpărat deja cu o săptămână în urmă prin intermediul aplicației mobile.

Odată ce website-ul dumneavoastră și aplicațiile vor fi configurate într-un mod corect, puteți comasa experiența comercială oferită de către toate aceste dispozitive, și puteți evita totodată risipirea banilor pe cheltuieli publicitare extrem de ridicate.

Valoarea publicului devine predictivă


Așa cum a afirmat Google mai jos, alți noi indici predictivi, prevăzuți pentru lansare, vă vor ajuta să optimizați publicitatea într-un mod mai rapid și mai inteligent:

„Continuăm să adăugăm noi valori predictive, cum ar fi veniturile potențiale, ce pot fi deduse cu privire la un anumit grup de clienți. Acest lucru permite crearea unor segmente de public cheie și oferă acces la nișe de clienți cu un potențial de cumpărare ridicat. Totodată, noile valori predictive sunt utilizate pentru a efectua analize de piață. Acestea permit o înțelegere mai bună a motivului pentru care există posibilitatea ca unii clienți să cheltuiască mai mult decât alții. Astfel că veți putea lua măsuri pentru îmbunătățirea rezultatelor. ”

Vidhya Srinivasan
Vicepreședinte, Platforme de măsurare, analiză și cumpărare, Google


Google



4. Caracteristici mai inteligente de confidențialitate și urmărire a utilizatorilor


Un control discret asupra confidențialității


Google Analytics 4 oferă atât proprietarilor de web sau aplicații, cât și utilizatorilor acestora, un control mai exact asupra datelor. În viitorul apropiat, acest lucru va ajuta companiile să respecte reglementările cu privire la termenii de confidențialitate. Acest subiect este unul vast și se întinde dincolo de sfera acestei postări. Acum însă, este mult mai ușor, atât pentru administratorii de site-uri, cât și pentru așa numiții developers să specifice tipul de date pe care intenționează să le colecteze prin diferitele interfețe UI sau prin programare. De exemplu pot fi excluse anumite evenimente (events) și proprietăți ale utilizatorilor (user property) din personalizarea anunțurilor.

Monitorizare într-un mod inteligent și mult mai detaliat


Noua abordare Google este concepută fundamental pentru a fi mult mai adaptabilă la un viitor în care cookie-urile vor fi mai puțin frecvente și în care confidențialitatea va fi o preocupare esențială pentru utilizatori, guverne și organisme de reglementare.

Vidhya Srinavasan - vicepreședinte Google, platforme de măsurare, analitică și de cumpărare menționează:
Google Analytics 4 utilizează o abordare flexibilă de măsurare și, în viitor, va include modelarea (modeling) necesară pentru a completa lacunele de informații. Acest lucru înseamnă că Google Analytics poate fi utilizat pentru a măsura rezultatele de marketing, și vă va ajuta să satisfaceți nevoile clienților pe măsură ce navigați în recuperare sau vă confruntați cu incertitudini.”

Merită să treceți la Google Analytics 4?


După ce am parcurs avantajele majore - iată câteva dintre minusurile actualizării la noul Google Analytics 4. În primul rând, pentru utilizatori, analiști și developers va dura puțin timp până să se obișnuiască cu acest serviciu web. Unele persoane pot fi deranjate de faptul că anumite rapoarte standard nu mai există și că unele valori au fost eliminate. În al doilea rând, pentru companiile cu un grad semnificativ de etichetare, utilizat pe propriul site, vor fi necesare relucrări și reimplementări.

Implementarea Google Analytics 4

  1. Având în vedere toate acestea, există câteva lucruri recomandate pentru o mai bună utilizare a Google Analytics4:
    1. Instalați Google Analytics 4 în paralel cu implementarea dvs. Google Analytics existentă și începeți să lucrați cu noua versiune. Chiar dacă, GA4 nu este configurat într-un mod corect, utilizându-l pentru colectarea datelor, acesta v-a aduce beneficii majore pe termen mediu și lung.
  2. GA4 nu va putea fi înlocuit de nici o actualizare a diverselor servicii web, GA4 rămâne GA4, și va oferi afacerii dvs. un beneficiu semnificativ. Începeți să vă gândiți la modul în care GA4 și integrările sale gratuite cu Google Ads și BigQuery ar putea îmbunătăți strategia de marketing a companiilor dvs. în 2021, și nu numai!
  3. Obțineți sfaturi de specialitate și planificați-vă upgrade-ul! Chiar dacă nu este un proces foarte simplu și va dura ceva timp până să vă obișnuiți cu acest serviciu, GA4 este produsul în care Google investește pentru a obține îmbunătățiri în ceea ce privește serviciile web. GA4 oferă în prezent cea mai puternică funcționalitate de analiză și marketing. În principiu, cu GA4, aveți instrumentele necesare pentru a genera mai mult ROI.

Alina,Managing Partner
Alina
Managing Partner