‘Indexarea site-ului’ presupune parcurgerea lui de către crawlerii motorului de căutare și afișarea acestuia în rezultate. Atenție, nu e vorba de prima sau a doua pagină, ci să fie prezent în rezultate, adică să fie indexat.

Îți construiești un site, un magazin, pui la punct până la cele mai mici detalii împreună cu programatorii, dar ce îți dorești de la site-ul tău este să fie un canal excelent prin care lumea caută servicii sau produse asemănătoare cu al tău și să te găsească.

De aici pot apărea și întrebările: De ce nu mi se indexează site-ul? De nu îmi indexează Google site-ul?

Am alcătuit o listă cu top 10 motive pentru care se poate ca site-ul să nu îți fie indexat.

1. WWW și non-WWW

http://site.ro nu e același site pentru Google, cu http://www.site.ro. Explicația din spate este puțin mai complicată, conținut duplicat, ideea că versiunea cu www ar fi subdomeniu al celeilalte, nu intrăm în detalii acum și aici.

Nu există recomandări SEO în această privință. Decide care variantă ți se potrivește și alege-o doar pe una. Adaugă ambele variante (de fapt toate 4, dacă ai https instalat) în Google Webmaster Tools și seteaz-o pe cea preferată.

2. Google nu ți-a vizitat încă site-ul

Această este o situație des întâlnită în cazul site-urilor noi. Vezi tu, Google are un număr limitat de resurse, chiar dacă poate părea uriașă capacitatea lor de procesare a datelor, este totuși finită și trebuie eficientizată. Așa că, site-urile noi nu au prioritate în parcurgere în fața celor vechi. La fel cum site-urile mai des actualizate (portaluri de știri) sunt mai des parcurse/vizitate de către crawleri, decât cele actualizate de două ori pe an.

Ai răbdare cu indexarea unui site nou. Cât? O săptămână, două, chiar și trei, după ce te-ai asigurat că celelalte puncte au fost rezolvate.

3. Site blocat de la indexare prin robots.txt

Adesea în etapa de developing, site-ul este pus pe server, practic este online, dar că Google și alte motoare de căutare să nu poată vizita fiecare etapă din construirea site-ului, este recomandat să se blocheze accesul acestora pe site. Una dintre cele mai la îndemână opțiuni, indiferent de platformă (CMS-ul) utilizat este prin robots.txt

Asigură-te că, cei care s-au ocupat de programare, nu au uitat să permită indexarea site-ului.

4. Nu ai sitemap.xml

Sitemap.xml este un fișier scris în limbajul xml, mai greu de înțeles de către om, dar mult mai ușor de parcurs de către roboții motoarelor de căutare. Practic, scopul acestuia este să permită motoarelor de căutare să vadă toate paginile site-ului, accesând un singur fișier (eficiența resurselor, despre care vorbeam și la punctul 2).

Crează-ți propriul sitemap aici: https://www.xml-sitemaps.com/ și adaugă-l pe server, unde sunt fișiere site-ului, direct în root.

5. Ai multe erori de Crawling

De foarte multe ori se întâmplă ca Google să nu poată indexa unele dintre paginile site-urilor pentru că efectiv nu le poate vizita. Aceste erori sunt vizibile și raportate zilnic în Google Webmaster Tools. Verifică-le periodic și asigură-te că ai bifat și acest punct.

6. Site-ul tău are conținut copiat

Conținutul copiat sau de slabă calitate nu aduce valoare utilizatorilor și de aceea Google îl depozitioneaza, uneori nici nu-l indexează.

Nu copia conținut, nu crea zeci, sute, mii de pagini cu conținut de foarte slabă calitate doar că să fie la număr. Puțin și de calitate va funcționa mai bine.

7. Site blocat din htaccess

Fiecare site are/sau ar trebui să aibă un fișier htaccess (dacă nu îl vezi s-ar putea să aibă setată proprietatea hidden). Acest fișier este adesea folosit de către unii programatori să blocheze accesul la site, chiar și motoarele de căutare. Verifică și aici.

8. Site-ul are NOINDEX în Meta Tag

O altă opțiune, mai puțin utilizată în comparație cu primele două (robots.txt și .htaccess), de către echipele de programatori, care dezvoltă site-urile, este adăugarea atributului noindex în fiecare dintre paginile site-ului.

Vizitează codul sursă al câtorva pagini și verifică să nu ai prezentă această linie de cod: meta NAME= "ROBOTS"CONTENT= "NOINDEX, NFOLLOW ". Capitalizarea nu este importantă.

Setat în această formă, acesta nu va permite indexarea și afișarea site-ului tău în rezultatele Google.

9. Site-ului tău îi trebuie foarte mult timp ca să se încarce

Viteza de încărcare a site-ului este unul dintre parametrii de care ar trebui să se țină cont în optimizarea SEO. În general serviciile de hosting și viteza de încărcare sunt trecute la categoria “si altele” de către proprietarii de site-uri, acestea atrăgând cu ele numeroase neplăceri. În ceea ce privește experiența utilizatorilor, timpul de livrare al unor părți ale conținutului dintr-o pagină, până la indexarea site-ului.

Cumpără-ți hostingul potrivit pentru site-ul tău și asigură-te că site-ul se încărcă repede.

10. Ai fost dezindexat

Ce înseamnă asta? În trecut ai avut site-ul indexat, dar acum nu îl mai găsești nicăieri. Sper că nu este cazul tău, acesta este cel mai negru scenariu. Ai 95% șanse că site-ul să fie penalizat. Practic, nu ai respectat politicile Google și acesta te-a dat la o parte de pe moșia lui. Revenirea după penalizare implică foarte multă muncă, foarte mulți pași, multe cunoștințe SEO și alegeri inspirate. Poate dura de la 6 la 12 luni, poate chiar și mult.  

Claudiu,SEO Senior
Claudiu
SEO Senior