Email marketingul continuă să fie unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing pe care specialiștii le au la dispozitie. Marketerii consideră email-ul unul dintre cele mai eficiente instrumente de web marketing, înregistrând cea mai mare rentabilitate a investiției (ROI), o medie de 122%, de asemenea, a înregistrat o creștere de 83% între 2015 și 2017.

Viabilitatea marketingului prin e-mail nu arată semne de scadere, iar cei care pretind ca își vor crește cheltuielile pentru marketingul prin email sunt cu 8,9% mai mari in 2018.  Cu toate acestea, în timp ce unele branduri gestionează campanii de marketing de e-mail extrem de eficiente, altele fac greșeli care îi fac pe clienți să ignore mesajele sau chiar să se dezboneze.

Astfel, chiar daca este în top 3 în ceea ce privește performanta, la fel ca și restul instrumentelor email marketingul este în continuă schimbare, inbox-ul devine în fiecare an mai aglomerat și mai competitiv. Pentru a reuși să obținem maxim din acest instrument trebuie să fim la curent cu schimbarile, tendințele și să ne adaptam strategia în functie de dinamicitatea mediului și al utilizatorilor.

1. Mobile First


S-ar putea să nu fie o surpriză faptul că în ultima perioadă mai multi utilizatori deschid emailurile pe dispozitivele lor mobile. Traim in societatea “mobile first”, iar acum este mai important ca oricand sa facem email-urile “prietenoase” cu dispozitivele mobile.pentru a retine abonatii.

Statisticile arată că 80% din abonati vor șterge un e-mail dacă nu se afisează bine pe telefonul mobil și 30% vor merge atât de departe incat să se dezaboneze după ce au deschis un singur e-mail care nu arată bine pe dispozitivul mobil.

Neadaptarea titlului, a imaginilor și a conținutului pentru mobil, crește posibilitatea de a elimina potențialii clienți care în timp afectează ratele de conversie.

Așadar, pentru a maximiza ratele deschise și clickurile, este esențial ca, campaniile prin intermediul email-ului să arate excelent în toate mediile.

2. Segmentare, segmentare și mai multă segmentare


Chiar dacă există numeroare articole și studii despre modul în care segmentarea, personalizarea și conținutul dinamic pot duce la succes, există încă confuzie cu privire la modul în care acestea să devină realitate.

Primul pas este conștientizarea că listele de e-mail sunt alcătuite din persoane diferite, cu comportamente diferite, interese, hobby-uri și stil de viata. Daca abonații sunt atât de diferiți de ce să îi tratăm pe toți la fel?
Cu ajutorul segmentării putem aborda fiecare grup într-un mod potrivit pentru ei.
Fiecare grup merită un flux de e-mail diferit, cu conținut și oferte adecvate.

De exemplu, se poate crea un segment de clienți VIP,  clienți care au cheltuit X Ron pentru afacerea dvs. în ultimele șase luni. Odată ce ați creat acel segment, puteți introduce cu ușurintă o promoție sau o ofertă care va fi vazută numai de acei utilizatori care utilizează câmpuri de conținut dinamic.

Dincolo de aceasta, putem lua în considerare și segmentarea publicului în functie de sex, vârstă, funcția ocupată în cadrul unei companii, industria in care activeaza, interese, comportamente de cumparare si altele.

3. Emailurile personalizate – cheia succesului


Personalizarea este esențială pentru succes.

Consumatorii de astazi se așteaptă ca afacerea dvs. să ofere experiențe adaptate nevoilor, intereselor și obiceiurilor acestora. 52% dintre consumatori declară că este probabil să schimbe brandurile daca compania nu depune eforturi pentru a personaliza comunicările care le transmit.

Un motiv major pentru care cineva alege să deschida un email din Inbox-ul deja aglomerat este pentru ca este relevant și adaptat pentru ei.  Relevanța este esentială!

În timp ce personalizarea e-mailurilor poate părea complexă, instrumentele moderne ne permit să trimitem email-uri personalizate cu numele utilizatorului, produsele lui preferate, headline-uri perfecte, imagini potrivite.

În cele din urmă, personalizarea are ca rezultat o relație mai profundă și mai semnificativă cu abonații si merită folosită în campaniile de email marketing la capacitate maximă.

Alina,Project Manager
Alina
Project Manager

Te simți inspirat?
Hai să discutăm!

Get in touch with alina@devoratoriidemarketing.ro